19 Sep, 2018 07:20
Hallo zusammen,
das neue Schuljahr hat begonnen und ich möchte neue Klassen anlegen. Mein Problem ist jetzt, dass ich z.B. letztes Jahr eine 10c hatte und dieses Jahr wieder, aber natürlich mit anderen Schülern. Wie kann ich die Schüler aus der alten Klasse rauslöschen? Versetzt habe ich sie schon, aber da sind ja dann lediglich die Daten weg, aber die Klasse 10c mit den alten Schülern ist immer noch da… Ich habe auch nicht gefunden, wie man einzelne Schüler löscht…
Vielleicht war es nur der Tunnenblick… Aber ich würde mich über Hilfe freuen!! smile smile
Advert
18 Feb, 2019 16:13
Hallo!
Seite Notenliste -> Appbar 'Löschen' -> Schüler
Dort einfach die zu löschenden Schüler auswählen (oder alle auf einmal) und dann löschen. Entweder aus der Datenbank, dann sind sie komplett weg oder aus dem Kurs, dann können sie noch in andere Kurse importiert werden (z.B. in die 11c).

Viele Grüße
S. Weichel
25 Dec, 2019 07:35
A great website with interesting and unique material what else would you need. Hero Instinct
Edited 25 Dec, 2019 07:35
25 Dec, 2019 12:22
This is a great inspiring article.I am pretty much pleased with your good work.You put really very helpful information… Hero Instinct
25 Dec, 2019 12:48
Nice post! This is a very nice blog that I will definitively come back to more times this year! Thanks for informative post. Hero Instinct
25 Dec, 2019 13:14
It is the intent to provide valuable information and best practices, including an understanding of the regulatory process. His Secret Obsession
25 Dec, 2019 13:48
I’m happy I located this blog! From time to time, students want to cognitive the keys of productive literary essays composing. Your first-class knowledge about this good post can become a proper basis for such people. nice one Hero Instinct
25 Dec, 2019 13:50
It’s very informative and you are obviously very knowledgeable in this area. You have opened my eyes to varying views on this topic with interesting and solid content. Best Women Watches
25 Dec, 2019 13:53
wow, great, I was wondering how to cure acne naturally. and found your site by google, learned a lot, now i’m a bit clear. I’ve bookmark your site and also add rss. keep us updated. Hero Instinct
25 Dec, 2019 13:56
I found Hubwit as a transparent s ite, a social hub which is a conglomerate of Buyers and Sellers who are ready to offer online digital consultancy at decent cost. Hero Instinct

Register or login to create to post a reply.